Procedura dotyczy uzyskania zgody (decyzji administracyjnej) na lokalizację w pasie drogowym urządzeń niezwiązanych z gospodarką drogową lub ruchem drogowym (kanalizacja sanitarna,sieć wodociągowa, sieć gazociąowa , linia energetyczna, sieć telekomunikacyjna, przyłącza ww. sieci, schody itp.).
Decyzja administracyjna zezwalająca na umieszczenie urządzenia w pasie drogowym wymagana jest w każdym przypadku, jeżeli budowa przedmiotowego urządzenia obcego wiąże się z umieszczeniem go „pod”, „na” lub „nad” terenem pasa drogowego. W imieniu inwestora, wniosek o wydanie decyzji może złożyć osoba lub podmiot przez niego upoważniony.
Wymagane dokumenty:
Wniosek zawierający: nazwę, dokładny adres, NIP i numer telefonu wnioskodawcy, nazwę i miejsce inwestycji, nazwę i adres inwestora.
Do wniosku należy dołączyć:
Miejsce złożenia dokumentów: Powiatowy Zarząd Dróg w Koszalinie , 76-015 Manowo, ul. Cisowa 21
Opłaty skarbowe: Wpłaty opłaty skarbowej prosimy dokonywać na konto Urzędu Gminy w Manowie na rachunek bankowy numer: Pomorski Bank Spółdzielczy w Świdwinie 02 8581 1014 2005 2000 0116 0001
Termin i sposób załatwienia: Wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Powiatowego Zarządu Dróg w Koszalinie.
Informacje dodatkowe:
Przedmiotowa decyzja nie upoważnia do rozpoczęcia robót budowlanych.
Ważność przedmiotowej decyzji: w terminie określonym przez Powiatowy Zarząd Dróg w Koszalinie w przypadku jej braku.
Procedura dotyczy uzyskania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg (realizacja przyłączy, sieci infrastruktury technicznej, inne roboty w pasie drogowym).
Stroną decyzji administracyjnej jest wnioskodawca. W imieniu wnioskodawcy wniosek o wydanie decyzji może złożyć osoba lub podmiot przez niego upoważniony.
Wymagane dokumenty:
Wniosek (wersja do pobrania:wniosek: prowadzenie robót) zawierający: nazwę, dokładny adres, NIP lub PESEL i numer telefonu wnioskodawcy, nazwę ulicy i cel zajęcia pasa, powierzchnię oraz planowany okres zajęcia odcinka pasa drogowego, nazwę wykonawcy robót oraz imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za wykonanie robót (posiadającej odpowiednie uprawnienia zgodnie z prawem budowlanym).
Do wniosku należy dołączyć:
Miejsce złożenia dokumentów: Powiatowy Zarząd Dróg w Koszalinie , 76-015 Manowo , ul. Cisowa 21
Opłaty: Opłaty za zajęcie pasa drogowego pobierane są zgodnie z obowiązującą Uchwałą Rady Powiatu w Koszalinie.
Opłaty skarbowe: Wpłaty opłaty skarbowej prosimy dokonywać na konto Urzędu Gminy w Manowie na rachunek bankowy numer: Pomorski Bank Spółdzielczy w Świdwinie 02 8581 1014 2005 2000 0116 0001
Termin i sposób załatwienia:
Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Powiatowego Zarządu Dróg w Koszalinie.
Informacje dodatkowe:
Do powierzchni zajęcia pasa drogowego zalicza się:
Za etap rozumie się wykonanie prac od momentu przekazania do momentu odtworzenia nawierzchni i odbioru pasa drogowego.
Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi pobiera się kary pieniężne w wysokości dziesięciokrotnej należnej opłaty na podstawie art. 40 ust. 12 Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych . Przez zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia rozumie się: zajęcie pasa drogowego bez zgody Powiatowego Zarządu Dróg w Koszalinie, przekroczenie terminu zajęcia lub zajęcie większej powierzchni niż określona w zezwoleniu.
Stroną decyzji administracyjnej jest zawsze inwestor/właściciel urządzenia. W imieniu inwestora/właściciela urządzenia wniosek o wydanie decyzji może złożyć osoba lub podmiot przez niego upoważniony.
Wymagane dokumenty:
Wniosek (wersja do pobrania: wniosek urządzenia ) zawierający: nazwę, dokładny adres, NIP lub PESEL i numer telefonu wnioskodawcy, nazwę ulicy i cel zajęcia pasa, planowany okres zajęcia odcinka pasa drogowego (umieszczenia urządzenia), powierzchnię rzutu poziomego urządzenia umieszczonego w pasie drogowym.
Do wniosku należy dołączyć:
Miejsce złożenia dokumentów: Powiatowy Zarząd Dróg w Koszalinie , 76-015 Manowo, ul. Cisowa 21
Opłaty: Opłaty za zajęcie pasa drogowego pobierane są zgodnie z obowiązującą Uchwałą Rady Powiatu w Koszalinie.
Opłaty skarbowe: Wpłaty opłaty skarbowej prosimy dokonywać na konto Urzędu Gminy w Manowie na rachunek bankowy numer: Pomorski Bank Spółdzielczy w Świdwinie 02 8581 1014 2005 2000 0116 0001
Termin i sposób załatwienia:
Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Powiatowego Zarządu Dróg w Koszalinie.
Informacje dodatkowe:
Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi pobiera się kary pieniężne w wysokości dziesięciokrotnej należnej opłaty, na podstawie art. 40 ust. 12 Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych. Przez zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia rozumie się: zajęcie pasa drogowego bez zgody Powiatowego Zarządu Dróg w Koszalinie , przekroczenie terminu zajęcia lub zajęcie większej powierzchni niż określona w zezwoleniu.
Stroną decyzji administracyjnej jest zawsze inwestor. W imieniu inwestora, wniosek o wydanie decyzji może złożyć osoba lub podmiot przez niego upoważniony.
Wymagane dokumenty:
Wniosek (wersja do pobrania: wniosek obiekt, reklamy) zawierający: imię i nazwisko lub nazwę firmy, adres, numer telefonu i numer NIP lub PESEL, powierzchnię obiektu lub rzutu poziomego reklamy, proponowaną lokalizację, termin zajęcia pasa drogowego.
Do wniosku należy dołączyć:
Miejsce złożenia dokumentów: Powiatowy Zarząd Dróg w Koszalinie , 76-015 Manowo, ul. Cisowa 21
Opłaty: Opłaty za zajęcie pasa drogowego pobierane są zgodnie z obowiązującą Uchwałą Rady Powiatu w Koszalinie.
Opłaty: Opłaty za zajęcie pasa drogowego pobierane są zgodnie z obowiązującą Uchwałą Rady Powiatu w Koszalinie.
Opłaty skarbowe: Wpłaty opłaty skarbowej prosimy dokonywać na konto Urzędu Gminy w Manowie na rachunek bankowy numer: Pomorski Bank Spółdzielczy w Świdwinie 02 8581 1014 2005 2000 0116 0001
Termin i sposób załatwienia:
Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Powiatowego Zarządu Dróg w Koszalinie.
Informacje dodatkowe:
Za umieszczenie w pasie drogowym bez zezwolenia zarządcy drogi tymczasowego obiektu budowlanego, reklamy lub zajęcia pasa drogowego na zasadach wyłączności , zarządca drogi pobiera karę pieniężną w wysokości dziesięciokrotnej wielkości należnej opłaty na podstawie art. 40 ust. 12 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych. Jeżeli chcesz aby Twój obiekt umieszczony był w pasie drogowym dłużej niż termin określony w posiadanej decyzji to opisaną powyżej procedurę należy powtórzyć- składając komplet dokumentów na 30 dni przed terminem kończącej się decyzji.
Stroną decyzji administracyjnej jest zawsze inwestor. W imieniu inwestora, wniosek może złożyć osoba lub podmiot przez niego upoważniony.
Wymagane dokumenty:
Wniosek (wersja do pobrania: wniosek obiekt tymczasowy) zawierający: imię i nazwisko lub nazwę firmy, adres, numer telefonu, powierzchnię obiektu, proponowaną lokalizację, termin zajęcia pasa drogowego.
Do wniosku należy dołączyć:
Miejsce złożenia dokumentów: Powiatowy Zarząd Dróg w Koszalinie , 76-015 Manowo , ul. Cisowa 21
Opłaty skarbowe: Wpłaty opłaty skarbowej prosimy dokonywać na konto Urzędu Gminy w Manowie na rachunek bankowy numer: Pomorski Bank Spółdzielczy w Świdwinie 02 8581 1014 2005 2000 0116 0001
Termin i sposób załatwienia:
Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie postanowienia, w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia zażalenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie, w terminie 7 dni od daty jego doręczenia. Zażalenie wnosi się za pośrednictwem Powiatowego Zarządu Dróg w Koszalinie.
Wymagane dokumenty:
Wniosek (wersja do pobrania: wniosek: awaryjne zajęcie pasa) zawierający: nazwę, dokładny adres, NIP i numer telefonu wnioskodawcy, nazwę ulicy i cel zajęcia pasa, powierzchnię oraz planowany okres zajęcia odcinka pasa drogowego.
Do wniosku należy dołączyć:
Schemat zabezpieczenia robót
Miejsce złożenia dokumentów: Powiatowy Zarząd Dróg w Koszalinie , 76-015 Manowo, ul. Cisowa 21
Opłaty: Opłaty za zajęcie pasa drogowego pobierane są zgodnie z obowiązującą Uchwałą Rady Powiatu w Koszalinie.
Opłaty skarbowe: Wpłaty opłaty skarbowej prosimy dokonywać na konto Urzędu Gminy w Manowie na rachunek bankowy numer: Pomorski Bank Spółdzielczy w Świdwinie 02 8581 1014 2005 2000 0116 0001
Termin i sposób załatwienia:
Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Powiatowego Zarządu Dróg w Koszalinie.
Informacje dodatkowe:
Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi pobiera się kary pieniężne w wysokości dziesięciokrotnej należnej opłaty na podstawie art. 40 ust. 12 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych. Przez zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia rozumie się: zajęcie pasa drogowego bez zgody zarządu dróg, przekroczenie terminu zajęcia lub zajęcie większej powierzchni niż określona w zezwoleniu.
Procedura uzyskania zezwolenia na budowę / przebudowę/ remont zjazdu:
Wnioski o wydanie zezwolenia na budowę / przebudowę/ remont zjazdu należy składać tylko w sytuacji, kiedy zjazd ma być usytuowany z drogi powiatowej będącej w zarządzie Powiatowego Zarządu Dróg w Koszalinie. Stroną decyzji administracyjnej jest zawsze inwestor. W imieniu inwestora, wniosek o wydanie decyzji może złożyć osoba lub podmiot przez niego upoważniony.
Wymagane dokumenty:
Wniosek (wersja do pobrania: wniosek: lokalizacja zjazdu) zawierający: nazwę wnioskodawcy, lokalizację zjazdu, opis prawa własności, specyfikę zjazdu tj. indywidualny czy publiczny.
Do wniosku należy dołączyć:
Miejsce złożenia dokumentów: Powiatowy Zarząd Dróg w Koszalinie , 76-015 Manowo, ul. Cisowa 21
Opłaty skarbowe: Wpłaty opłaty skarbowej prosimy dokonywać na konto Urzędu Gminy w Manowie na rachunek bankowy numer: Pomorski Bank Spółdzielczy w Świdwinie 02 8581 1014 2005 2000 0116 0001
Termin i sposób załatwienia:
Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Powiatowego Zarządu Dróg w Koszalinie.
Informacje dodatkowe:
Przedmiotowa decyzja nie upoważnia do rozpoczęcia robót budowlanych (patrz: Zajęcie pasa drogowego – roboty w pasie drogowym)
RODO - BIP Powiatowy Zarząd Dróg w Koszalinie (klauzula informacyjna)